سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکرودرم ابریژن

با شنیدن کلمه میکرودرم ابریژنصدای مبهمی در گوشتان زمزمه می کند که با یک روش درمانی دردناک سر و کار دارید، اما واقعیت اینجاست که میکرودرم ابریژن یکی از سریع ترین و بدون دردترین روش های درمانی غیرتهاجمیست که برای جوانسازی پوست به کار گرفته می شود.

میکرودرم ابریژن یک تکنیک لایه بردای غیر جراحیست که در عرض 6 تا 10 جلسه به ثمر می رسد. در این روش خارجی ترین لایه پوست را که حاوی سلول های مرده است، به صورت مکانیکی بر می دارند و سپس می مکند، حاصل این کار پوستی صاف و نرم خواهد بود. اگر میکرودرم ابریژن اصولی و درست انجام شود، پوست شما ظاهری جوان، شاداب و شفاف به خود می گیرد.

 

میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) که معمولاً به‌اختصار میکرودرم نامیده می‌شود برای نخستین مرتبه در ایتالیا در سال 1985 مورداستفاده قرار گرفت. بعد از موفقیت میکرودرم در زیبایی و طراوت پوست به‌تدریج انجام آن در اروپا و بعد آمریکا رواج یافت و امروزه به‌عنوان روشی بی‌خطر و بسیار مؤثر در جوان‌سازی پیشنهاد می‌شود.

 

روش انجام میکرودرم ابریژن:

نحوه عملکرد میکرودرم ابریژن بدین شرح است؛ زمانی که شما خارجی ترین لایه پوست موسوم به استراتوم کورنئوم را بر می دارید، بدن شما وحشت زده می شود و این اتفاق را به عنوان آسیبی که پوست شما وارد شده تحلیل می کند. بنابراین به تکاپو می افتد وسلول هایی تازه و سالم را جایگزین سلول های از دست رفته پوست می کند.

دستگاه های میکرودرم ابریژن بسیار گران قیمت می باشند چرا که برای ساییدن پوست از کریستال یا الماس استفاده می کنند

دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی دارای کمپرسری است که از طریق یک قلم نوری هوا را به داخل دستگاه می کشد. این قلم نوری ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ یا شیشه باشد. زمانی که این قلم با پوست شما تماس پیدا می کند، خلأیی ایجاد می شود. بر روی سطح پوست شما کریستال های اکسید آلومینیوم که به نام کراندوم شهرت دارند، دمیده می شود و سلول های مرده پوست شما را بر می دارند. جالب است بدانید که کریستال های اکسید آلومینیوم از لحاظ سختی رتبه دومین سنگ معدنی سخت دنیا را به خود اختصاص داده اند و بعد از الماس سخت ترین سنگ معدنی دنیا به شمار می روند اما قیمت آنها بسیار بسیار کمتر از الماس است

مطالعات نشان می دهد، دستگاه های میکرودرم ابریژن کریستالی می توانند مضراتی برای بیمار به همراه داشته باشند، چرا که ممکن است فرد این کریستال ها را استشمام کرده یا در اثر اصابت این کریستال ها به چشم فرد، چشم او خراشیده شود. به همین دلیل نیز در اکثر کلینیک ها در حین اجرای این روش درمانی چشم بیمار را با عینک پوشانده و محافظت می کنند.

 

از دیگر کریستال های قابل استفاده در دستگاه میکرودرم ابریژن می توان به کلرید سدیم، بی کربنات سدیم و اکسید منیزیم اشاره کرد