سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های جوانسازی پوست

اگرچه اصطلاحات "جوان سازی پوست" و "تجدید پوست" اغلب با هم به صورت متناوب به کار می رود ، اما تفاوت متمایز وجود دارد. جوان سازی هر چیزی است که پوست را بهتر جلوه می دهد - محصولات مراقبت از پوست ، درمان ها یا روش های داخل بدن - در حالی که تجدید مجدد صورت به یک روش درمانی یا روشی گفته می شود که از نظر جسمی لایه بالایی پوست را از بین می برد. به عبارت ساده تر ، قرار گرفتن مجدد در پوست فقط یک راه برای انجام جوان سازی پوست است.

 

ظاهر مجدد پوست اشکال زیادی می گیرد. لیزر ، اسیدها یا وسایل دیگر سلولهای آسیب دیده را در سطح پوست از بین می برد. در حالی که تجدید عمق لیزر با لیزر می تواند به بیهوشی و خرابی قابل توجهی نیاز داشته باشد ، روش های ملایم تر و کم تهاجمی برای به دست آوردن جوان سازی پوست از طریق ایجاد مجدد پوست وجود دارد. در اینجا سه ??مورد برتر ذکر شده است:

 

لایه برداری شیمیایی: چه در منزل و یا در مطب متخصص پوست ، لایه بردارها معمولاً از اسیدها (مانند گلیکولی) برای از بین بردن لایه های بالاترین پوست استفاده می کنند. یک سری هشت تا 10 ، فاصله چند هفته ای با هم فاصله دارد ، می تواند خطوط ریز و تغییر رنگ را بدون هیچ زمان ریکاوری بهبود بخشد. این لایه بردارها برای چین و چروک های عمیق مؤثر نیستند و ممکن است در هنگام انجام توسط ارائه دهندگان بی تجربه باعث تغییر رنگ پوست شوند ، بنابراین حتماً به دنبال یک متخصص صحیح و مناسب باشید.

 

میکرودرم ابریژن: این روش با فرو بردن ذرات ساینده (معمولاً بلورهای اکسید آلومینیوم) در پوست ، قبل از تخلیه ، سطح پوست را "ماسه می دهد". میکرودرم ابریژن را می توان در یک سری 5 تا 10 درمان ، از فاصله 10 تا 14 روز از هم و یا هر زمان که پوست شروع به لکه دار می کند ، انجام داد. از طرف مثبت ، این روش درمانی می تواند به نفوذ بهتر مواد شیمیایی پوست کمک کند و بدون خطر تغییر رنگدانه می توان از رنگ های تیره پوست استفاده کرد. با این حال ، من فایده دراز مدت به جز درخشش در حدود 24 ساعت (که می توان با یک اسکراب در منزل حاصل کرد) پیدا نمی کنم.

محل قرارگیری مجدد لیزر: انواع زیادی از تجدید مجدد لیزر وجود دارد ، اما همه آنها لایه های بالایی پوست را به روشی کنترل شده از بین می برند. برای تنظیم عمق و شدت ، می توان آنها را "شماره گیری کرد" یا "پایین" ("پایین شماره گیری") کرد که این تأثیر بر میزان زمانی که پوست برای بهبودی می برد ، تأثیر دارد. این نوع درمان ها معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود تا راحتی شما حفظ شود و شما می توانید یک سری از روش های سبک تر یا یک روش درمانی عمیق تر را انتخاب کنید. این نتایج تا زمانی ثابت است که از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از محصولات مناسب پوست استفاده کنید ، و آنها می توانند خطوط ریز ، چین و چروک های متوسط ??و رنگدانه اضافی را بهبود بخشند ، اگرچه در پوست های تیره قابل استفاده نیستند.

 

یکی از روشهای درمانی مورد علاقه من برای جوان سازی پوست (هرچند تجدید کننده پوست نیست) Ultherapy است. این روش درمانی ، سونوگرافی را در اعماق پوست تأمین می کند و باعث ایجاد گرما می شود که به سفت شدن کلاژن موجود کمک می کند و باعث تولید کلاژن جدید می شود. فقط در یک یا دو درمان برای سفت کردن پوست روی صورت و گردن بسیار عالی است و نتایج تا دو سال می تواند ادامه یابد.

 

حتی اگر بودجه شما اجازه نمی دهد که درمان های داخلی بتواند به جوانسازی پوست شما کمک کند ، می توانید با خوردن غذاهای مناسب جلوی پیری را بگیرید. زغال اخته ، انار و انواع توت های آکای از نظر آنتی اکسیدان ها بسیار زیاد هستند و رادیکال های آزاد را که باعث علائم قابل توجهی از پیری می شود خنثی می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا به مبارزه با التهاب در سطح سلولی کمک می کند ، که در پیری پوست نقش دارد. فقط به یاد داشته باشید ، وقتی نوسازی پوست صورت می شود ، می توانید به اندازه نیش دور از پوست سالمتر و جوان تر باشید.

 

دکتر لسلی باومان متخصص پوست و مو دارای مجوز در هیئت مدیره ، نویسنده پرفروش در نیویورک تایمز و مدیرعامل مؤسسه زیبایی و تحقیقات بامن در میامی است.