خود ارضایی

باورهای درست درباره‌ی خودارضایی

خودارضاییمی‌تواند سبب بروز مشکلات در نعوظ و مشکلات زودانزالی شود.( در موارد حاد و با تشخص پزشک)

خودارضایی می‌تواند مشکلات روحی ایجاد کند. زمانی که درک درستی از آن نداشته باشید و تناقض‌های مذهبی و غیرمذهبی را نتوانید رفع کنید.

خودارضایی می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

خودارضایی شما را حریص‌تر نسبت به مسائل جنسی می‌کند. برخی این مسئله را همانند خوردن آب شور مثال می‌زنند که هرچه بنوشی باز تشنه‌ای.

 

 

آنچه باید انجام دهید

اگر با خودارضایی دست و پنجه نرم می‌کنید، سعی کنید آن را بپذیرید و به خود حق دهید که در شرایط کنونی، چاره‌ای جز این نیست. هرچند خویشتن‌داری همواره توصیه می‌شود.

 

اگر احساس گناه می‌کنید، به یک مشاور مراجعه کنید تا در این باره به شما کمک کند.

 

اگر فکر می‌کنید در حال صدمه زدن به خود هستید، به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید تا پاسخ سوال شما را شفاف سازد.

 

اگر می‌توانید شریک جنسی داشته باشید، سریعاً رابطه‌ی جنسی را جایگزین این مورد کنید.

 

 

 

کلام آخر

این مطلب با هدف پرداختنِ موردی به بعضی باورهای غلط درباره خودارضایی نوشته شده است و هیچ تشویقی نسبت به انجام این امر ندارد. هرگونه برداشت این‌چنینی مخالف با هدف نگارنده خواهد بود.

 

خودارضایی فارغ از بررسی مذهبی، از نظر علمی برای میزان محدود مشکلی ندارد. چون فرد از فشار روحیِ تشنگی جنسی رها می‌شود و می‌تواند سیستم بدن خود را متعادل کند.

 

خودارضایی در فرهنگ ما تناقض‌هایی را ایجاد می‌کند که توصیه‌ی اکید نویسنده به شما، رفتن به جلسات روانشناسی و صحبت با مشاور است. تا بتوانید این تفکرات مثبت و منفی را، به شکل درست مدیریت کنید.

 

وسواس‌های فکری بخش بزرگی از مشکلات بی‌حوصلگی و افسردگیِ ناشی از خودارضایی را دچار می‌شوند. برای درمان وسواس‌های فکری، به مشاور روانشناس مراجعه کنید.

 

خودارضایی فعالیتی غیرطبیعی بوده و هرگز در مقایسه با رابطه جنسی، طبیعی نخواهد بود.

 

اگر نتوانید شرایط انجام رفتارهای طبیعی را فراهم کنید، خودارضایی یک راه‌حل موقتی است. و جنبه رفع نیاز کلی ندارد.

 

در بسیاری از افرادی که سال‌ها به خودارضایی مشغول بوده‌اند، هنگام مواجهه با رابطه طبیعی، مشاهده می‌شود که آنها آنطور که باید نمی‌توانند رابطه‌ی با کیفیتی برقرار کنند. این موضوع، با دانش جنسی کافی و آموزش‌های لازم، کاملا برطرف می‌شود و رابطه‌ای با خودارضایی ندارد. اما لازم است بدانید که مدتی پیش از شروع رابطه‌ی طبیعی، نیاز است خودارضایی را به طور کامل کنار گذاشته و سیستم بدن خود را آماده‌ی رابطه‌ی جنسی سالم کنید.

 

خودارضایی با کمک مشاوره روانشناسی، کاملاً قابل حل است. اما اغلب با پرداختن به روابط سالم جنسی، خود به خود کنار گذاشته می‌شود.